Örebro Katthem

Tillägg till hur vi ställer oss till skygga katter

Kategori: Allmänt

Många katthem runtom i Sverige väljer att avliva de förvildade, skygga katterna. De anser att det är det mest humana. De menar att det vore djurplågeri att ta in dem och tvinga dem bo med människor men så tänker inte vi på Örebro Katthem! Vi ger alla katter, tam eller skygg, samma chanser och samma rättigheter.

I våra stadgar:
   Föreningen Örebro Katthem är en ideell förening med följande syfte: ...   g. Att avlivning av katt endast får ske vid obotlig sjukdom eller om katten är så svårt skadad att den inte kan få ett fullvärdigt liv. Avlivning skall alltid ske av och i samråd med veterinär. Att vara rädd och skygg är ingen sjukdom.

/Malin Beigrund med information från Jaana, Örebro Katthem

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-01-13 | 14:04:14
    Bloggadress: http://dirtycarrouu.blogg.se/

    min katt är jätte skydd och den ända han litar på är mig. Vi har en väldigt speciell relation så jag förstår att man inte avlivar katter för att dom är skygga för man kan faktist få dom att lita på en. Jag skulle vilja adoptera alla katter om jag kunde för jag skulle vilja att alla katter hade en familj



    // djurvän från örebro

  • Mira säger:
    2011-05-08 | 14:17:52
    Bloggadress: http://smsalåna.nu

    Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

Kommentera inlägget här: